Grupul Kingfisher anunță rezultatele financiare pentru anul 2020
Puncte cheie
- Sprijinirea colegilor, clienților și a comunităților − acțiuni rapide și solide întreprinse în timpul crizei COVID
- Realizarea unei noi strategii − îmbunătățire pe fiecare brand, susținută la nivel global de forța și expertiza Grupului
- Performanță financiară solidă − generată de o nouă strategie, agilitate în management ca răspuns la criza COVID și o cerere puternică pentru îmbunătățirea locuințelor
- Noi tendințe pe piață − oferă oportunități de creștere pe termen lung
- Mai puternici în urma crizei COVID − o poziție competitivă îmbunătățită pe toate piețele cheie, o creștere puternică a numărului de clienți noi și accelerarea transformării digitale, cu aproximativ 10 milioane de clienți noi online
- Reluarea dividendelor – stabilirea unei politici de dividende progresivă și sustenabilă (acoperirea dividendelor țintă de 2,25-2,75x)
- Sustenabilitate și combaterea schimbărilor climatice – am continuat să facem progrese semnificative în raport cu obiectivele noastre privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, asumate în cadrul Inițiativei Science Based Targets (SBTi). Prin urmare, ne-am revizuit prioritățile și am planificat o nouă investiție, pentru a contribui la limitarea încălzirii globale sub pragul de 1.5°C până în 2025 (la nivel global, doar 2% dintre retaileri și-au asumat acest obiectiv).
De asemenea, ca parte a angajamentului nostru de a deveni o companie forest positive până în anul 2025, am dezvoltat un parteneriat cu Rainforest Alliance pentru a deveni membru fondator al inițiativei „Forest Allies”. Din anul fiscal 21/22 vom începe să investim în proiecte de protejare, refacere și gestionare responsabilă a pădurilor tropicale din țările expuse la un risc mare de defrișare.
Rezultatele Grupului pentru anul fiscal 20/21
- Vânzările s-au majorat cu 6,8% (la o valoare constantă a cursului de schimb), determinate de creșterea puternică din trimestrul 2 și reducerea perturbărilor
- Vânzările în termeni comparabili (LFL) au crescut cu 7.1%, pe toate segmentele de piață din Marea Britanie și Irlanda, Franța, Polonia, România și Portugalia
- Vânzările LFL au crescut cu 15,5% în trimestrul 4 20/21, pentru toate categoriile
- Vânzările online, în creștere cu 158%; în acest moment reprezintă 18% din vânzările totale ale Grupului (în anul financiar anterior procentul era de 8%)
- Vânzările în cazul serviciului Click & Collect au crescut cu 226%; reprezintă 78% din vânzările online ale Grupului (în anul financiar anterior procentul era de 62%)
- Profitul a crescut cu 27,4% (la un curs constant), în mare parte determinat de performanța B&Q
- Profitul ajustat înainte de impozitare a crescut cu 44,4%, incluzând aproximativ 85 milioane £ în economii nete recurente în anul fiscal 20/21
Thierry Garnier, Chief Executive Officer în cadrul Kingfisher, a declarat:
„Dedicarea și angajamentul celor 80.000 de colegi ne-au permis să realizăm progrese strategice, operaționale și financiare substanțiale în acest an. Business-ul Kingfisher depășește criza COVID mai puternic, cu o poziție competitivă îmbunătățită pe toate piețele cheie, o creștere puternică a numărului de clienți noi și un avans semnificativ în transformarea digitală. Aș dori să mulțumesc personal tuturor echipelor noastre pentru eforturile lor incredibile în cele mai dificile circumstanțe.
Am lansat strategia Powered by Kingfisher conform planificării și chiar am avansat în multe domenii. Brand-urile noastre sunt acum mai puternice și mult mai agile, ceea ce le-a permis să se adapteze rapid în contextul volatil de anul trecut, susținute la nivel de global de forța și expertiza Grupului Kingfisher.
Am continuat să ne axăm pe aspectele cheie ale business-lui și să le îmbunătățim. Am finalizat reorganizarea fundamentală a modelului nostru operațional și am inclus noi abordări comerciale adaptate piețelor locale. În Franța, performanța și poziția noastră competitivă s-au îmbunătățit semnificativ, deoarece am abordat problemele operaționale și ne-am consolidat echipele și gamele de produse. Mai avem în continuare de lucrat, dar progresul și angajamentul general al echipelor noastre sunt evidente.
Realizăm progrese semnificative în ceea ce privește obiectivele noastre strategice pe termen lung. Pe segmentul e-commerce, prin implementarea rapidă a modificărilor la nivelul magazinelor, sistemelor IT și lanțului de aprovizionare, am răspuns cererii clienților în materie de rapiditate și proximitate. Această abordare, susținută de modelul nostru de amplasare a magazinelor în centrul orașelor, a determinat o creștere rapidă a serviciului Click & Collect și a vitezei serviciilor de livrare la domiciliu. Vânzările online ale Grupului au crescut cu 158%, reprezentând acum 18% din totalul vânzărilor noastre. De asemenea, am accelerat ritmul de dezvoltare pentru mobile, servicii, concepte de magazin și parteneriate și avem multe inovații interesante în curs de implementare.
Pe parcursul anului, ne-am menținut angajamentul de a lua decizii responsabile pentru colegii, clienții și comunitățile noastre. Acestea au inclus: modernizarea standardelor noastre de operare în siguranță; donații de echipamente de protecție, în sprijinul colegilor și al personalului din prima linie; rambursarea sprijinulului guvernului și dezvoltarea unor planuri pentru a ajuta la combaterea schimbărilor climatice și a defrișărilor.
Perspectivele actuale de creștere rămân pozitive și, deși vizibilitatea pentru întreg anul rămâne limitată, suntem încrezători în privința performanței piețelor noastre în ansamblu. Criza COVID a favorizat apariția unor noi tendințe, care susțin în mod cert industria din care facem parte – mai mult timp lucrând de acasă, acordarea unei atenții mai mari casei transformate în „hub” și dezvoltarea unei noi generații de pasionați DIY – și care preconizăm că nu se vor schimba în viitorul apropiat. Odată cu progresul nostru strategic, avem o poziționare favorabilă pentru a valorifica aceste tendințe noi și pozitive ale pieței”.
În România, vânzările s-au majorat cu 11,8% (+ 10,8% creștere a vânzărilor în termeni comparabili), ajungând la 242 milioane £, determinate de o cerere în creștere pe toate categoriile de produse și pe tot parcursul anului, în urma rebranding-ului de succes al fostelor magazine Praktiker în Brico Dépôt. Astfel, business-ul Brico Dépôt și-a redus pierderile cu aproximativ 40%, la 14 milioane £ (în anul fiscal 19/20 pierderile raportate au fost de 23 milioane £), rezultate favorizate și de costuri operaționale mai mici.
“2020 a fost un an marcat de provocări excepționale. Capacitatea rapidă de adaptare a contat mai mult ca niciodată, pe măsură ce am implementat noi modalități de lucru necesare pentru a ne desfășura activitatea în condiții de siguranță în pandemie. O altă prioritate în activitatea noastră curentă de business a fost aceea de a avea grijă de sănătatea clienților și a colegilor noștri, astfel încât să îi protejăm și să rămână în siguranță.
Pe de altă parte, eforturile susținute și mobilizarea exemplară a echipelor Brico Dépôt s-au dovedit esențiale pentru a ne menține magazinele deschise și a ne respecta angajamentele asumate față de toți clienții și partenerii noștri. Sunt mândră de modul în care au gestionat criza și le mulțumesc pentru ceea ce au realizat în ultimul an. Eforturile lor ne-au permis să dezvoltăm business-ul și să finalizăm procesul de fuziune cu Praktiker și am încredere, de asemenea, că vom ieși din criză mai rezistenți și mai agili.
Datorită sprijinului grupului Kingfisher și strategiei Powered by Kingfisher pe care ne bazăm, am dezvoltat noi servicii, precum Click & Delivery, am lansat noi branduri exclusive pentru clienții noștri, cu design modern și atractiv, respectiv facilități unice, precum garanție pe viață la unele game. Aproape de inimile noastre este lansarea Fundației BricoDépôt, prin care am sprijinit 10 proiecte comunitare menite să îmbunătățească condițiile de locuit, calitatea vieții și securitatea pentru peste 2.600 de persoane defavorizate.
Deși perspectivele rămân incerte, am depășit cu succes provocările cu care ne-am confruntat în ultimul an și privim cu încredere spre viitor”, a menționat Adela Smeu, CEO, Brico Dépôt România.
Reperele anului 2020 la nivel local
- Finalizarea implimentării SAP
- Capacitățile de proiectare a showroom-urilor vor fi susținute în curând de noul nostru instrument de proiectare 3D pentru bucătărie și baie, care este în prezent testat în România
- Lansarea Fundației BricoDépôt pentru a sprijini organizațiile non-guvernamentale care asigură și îmbunătățesc condițiile de locuit și spațiile comunitare
- Lansarea serviciului Click & Delivery
- Obținerea certificării DEKRA, pentru implementarea cu succes a tuturor măsurilor de siguranță împotriva COVID-19
- Mai multe informații despre rezultatele înregistrate de Kingfisher în 2020 aici.
Despre Kingfisher
Kingfisher plc este o companie internațională în domeniul îmbunătățirii locuinței, ce deține aproximativ 1.350 de magazine în 8 țări din Europa. Principalele branduri sub care operează Kingfisher sunt B&Q, Castorama, Brico Depôt, Screwfix, Tradepoint si Koçtaş, susținute de o echipă de 74.000 de colegi. Oferim produse și servicii pentru îmbunătățirea locuinței consumatorilor finali și profesioniștilor care fac cumpărături în magazinele noastre și prin canalele noastre de vânzare online. La Kingfisher, scopul nostru este să facem îmbunătățirea locuinței accesibilă tuturor. www.kingfisher.com.
Contact: Ogilvy Romania